הנגשת אתרים – מה זה אומר בכלל ומדוע כל אתר חייב להיות מונגש

נגישות אתרים היא הנוהג של הפיכת אתרים לשימושים עבור אנשים עם מוגבלויות, או בעלי לקויות.

המשמעות היא שהאתר חייב להיות נגיש לעיוורים, חירשים או בעלי מוגבלות מוטורית.

זה חשוב כי הוא כולל מגוון רחב של אנשים – לא רק אנשים עם מוגבלויות, אלא כולם.

זה גם אומר שכל התוכן באתר צריך להיות זמין בפורמטים ובשפות שונות (למשל ברייל).

נגישות אינטרנט היא הרעיון ליצור אתר אינטרנט כך שיוכל לשמש אותו במידת האפשר על ידי אנשים עם מוגבלויות.

נגישות לאינטרנט מכונה לעתים קרובות 'מוכנות לאינטרנט' או 'נגישות'.

כל אתר אינטרנט חייב להיות נגיש כי הוא חשוב לכל המשתמשים.

אתרים שאינם נגישים עלולים להוביל לאפליה של משתמשים בעלי מוגבלויות ולגרום להם להרגיש מודרים.

הם עשויים גם להגביל את יכולתו של העסק להגיע ללקוחות פוטנציאליים,

שכן אנשים רבים עם מוגבלות מסתמכים על גישה לאינטרנט בחיי היומיום שלהם.

עוד באתר:

הנגשת אתרים - מדוע חשוב שכל אתר יהיה מונגש
הנגשת אתרים

כיצד להפוך את האתר שלך לנגיש לכמה שיותר אנשים

בעידן הדיגיטלי הנוכחי, חשוב שכל אתר יהיה נגיש לכמה שיותר אנשים. נגישות היא נושא חם כבר זמן מה והוא לא הולך לגווע בקרוב.

ישנם שני סוגי נגישות – פיזית וקוגניטיבית.

נגישות פיזית היא לוודא שהאתר קל לשימוש עבור אנשים עם מוגבלויות או מוגבלויות.

זה כולל לוודא שלאתר יש טקסט גדול, גופנים קריאים וניגודיות טובה כדי שיוכלו לקרוא אותם על ידי אנשים עם ראייה ירודה.

נגישות קוגניטיבית מתמקדת בהקפדה על כך שאתרים קלים לשימוש עבור אנשים הסובלים מלקויות קוגניטיביות כגון דיסלקציה,

ADHD או הפרעה על הספקטרום האוטיסטי.

נגישות אתרים היא הפרקטיקה של עיצוב אתרים כך שיהיו נגישים לכמה שיותר אנשים.

חשוב שאתר אינטרנט יהיה נגיש כי הוא מועיל לא רק לנכים, אלא גם לכל שאר המשתמשים.

המטרה של נגישות האינטרנט היא להפוך את התוכן לזמין לכולם,

כולל אנשים עם מוגבלות וכאלה שיש להם חיבורי אינטרנט ברוחב פס נמוך.

המשמעות היא שמפתחי אתרים חייבים לשקול כיצד בחירות העיצוב שלהם ישפיעו על הקבוצות הללו כאשר הם בונים אתר אינטרנט.

מהו WCAG ומהן הנחיות WCAG 2.1?

הנגשת אתרי אינטרנט היא מונח המשמש לתיאור קלות הגישה לאנשים עם מוגבלויות.

נגישות חשובה מכיוון שהיא מאפשרת לאנשים עם ליקויים להשתמש באתר שלך ולרכוש את המוצרים שלך.

הנחיות נגישות תוכן אינטרנט (WCAG) הן קבוצה של הנחיות שעוזרות להפוך תוכן אינטרנט לנגיש יותר עבור אנשים עם מוגבלות.

WCAG 2.1 היא הגרסה העדכנית ביותר של הנחיות אלה, שפורסמו ב-2018.

WCAG ראשי תיבות של Web Content Accessibility Guidelines.

זוהי קבוצה של קווים מנחים שנוצרו על ידי W3C כדי לעזור למעצבי אתרים,

ולמפתחים להפוך את אתרי האינטרנט שלהם לנגישים יותר.

WCAG 2.1 היא הגרסה העדכנית ביותר של הנחיות אלה והיא שוחררה בדצמבר 2018.

הנחיות WCAG 2.1 מחולקות לארבע רמות, שלכל אחת כללים ודרישות משלה: A, AA, AAA ו-AAAA.

הרמה הראשונה היא A כלומר אתר אינטרנט צריך לעמוד בכל הדרישות שלו על מנת להיחשב נגיש לפי הנחיות WCAG 2.1.

רמה AA פירושה שאתר אינטרנט צריך לעמוד בכל הדרישות מרמות A ו-AA

בעוד AAA פירושה שאתר אינטרנט צריך לעמוד בכל הדרישות מרמות A, AA ו- AAA כדי להיחשב נגיש לפי הנחיות WCAG 2.1

מים עכורים של הנגשת אתרים – מי משלם על זה?

נגישות אתרים מוגדרת בדרך כלל כיכולת של אנשים לגשת, להבין, לנווט וליצור אינטראקציה עם אתר אינטרנט.

זה לא רק על כך שהאתר יכול להיות שמיש על ידי אנשים עם מוגבלויות, אלא גם על ידי כולם.

ישנן סיבות שונות לכך שכל אתר אינטרנט חייב להיות נגיש.

הראשון הוא שזו חובה חוקית ויש קנסות על זה אם אתה לא מציית.

הסיבה השנייה היא שכדי להצמיח את העסק שלך אתה צריך להגיע ליותר לקוחות ונגישות יכולה לעזור לך לעשות את זה.

ישנם אנשים רבים שמתקשים להשתמש במחשב או בקריאה מקוונת והם אינם יכולים לגשת לאתרי אינטרנט

לא סיוע מטכנולוגיות מסייעות כמו קוראי מסך או מגדילים.

המילה 'נגיש' פירושה שהאתר זמין לכולם. הוא אינו מפלה אנשים עם מוגבלות והוא קל לשימוש. אבל מה זה אומר?

נגישות האתר פירושה שכל אדם יכול להשתמש באתר, ללא קשר ליכולות הפיזיות או הקוגניטיביות שלו.

אתר אינטרנט צריך להיות מעוצב בצורה שהוא לא נגיש רק לאנשים עם מוגבלויות,

אלא גם למי שמשתמש במכשירים ניידים או בעלי חיבורי רוחב פס נמוך.

המונח 'נגישות' שימש בהקשרים שונים ומתייחס לעיצוב של מוצר, מכשיר, שירות או סביבה

שהופך אותו לשימוש על ידי אנשים רבים ככל האפשר, על פי עקרונות העיצוב האוניברסלי וחוקי זכויות הנכים.

מאמר זה יבדוק כיצד ניתן להפוך אתרי אינטרנט לנגישים יותר באמצעות שיטות שונות כגון עדכון תוכן ועיצוב מחדש.

נגישות